Ubezpieczenie dla kierowcy rajdowego – gdzie znaleźć, jak dobrać?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Ściganie się na torze daje mnóstwo frajdy, ale też wiąże się z niebezpieczeństwem z powodu wypadku. Dlatego niezwykle istotnym aspektem z perspektywy kierowców rajdowych jest wybór odpowiedniego ubezpieczenia. Dowiedz się, jaka polisa będzie właściwa w tym przypadku i na co zwracać uwagę przy jej wyborze.

Samo OC nie wystarczy

Ryzyko groźnego wypadku jest znacznie większe na torze niż podczas jazdy po drogach. Dlatego nawet jeśli Twój samochód wyścigowy porusza się także w przestrzeni publicznej, samo OC to zdecydowanie za mało. Wynika to z faktu, że obowiązkowe ubezpieczenie chroni jedynie przed konsekwencjami finansowymi szkód spowodowanych w ruchu drogowym, a więc obejmuje wyłącznie zdarzenia dotyczące mienia i zdrowia innych osób. Tymczasem na torze może dojść do wypadku, z powodu którego to Ty będziesz potrzebować odszkodowania. W związku z tym konieczne jest dobranie dodatkowej ochrony ubezpieczeniowej.

Jeżeli natomiast chcesz wykupić OC dla sportowego samochodu marki BMW, z którego korzystasz nie tylko na torze, ale również na drogach publicznych, najlepsze oferty znajdziesz pod adresem https://kalkulator-oc-ac.auto.pl/marki/bmw/. Pamiętaj jednak, że towarzystwa biorą pod uwagę przeznaczenie Twojego auta, więc spodziewaj się składki wielokrotnie wyższej niż dla standardowych samochodów osobowych. To cena, jaką trzeba zapłacić za duże ryzyko ubezpieczeniowe ponoszone przez towarzystwo.

Autocasco dla samochodu rajdowego

Skoro OC nie zapewnia odszkodowania, z którego pokryjesz koszty naprawy pojazdu, leczenia czy rehabilitacji po wypadku na torze, konieczne staje się dobranie innych, dodatkowych polis. Jeśli chodzi o finansowanie ewentualnych napraw powypadkowych, rozejrzyj się za autocasco – to polisa pozwalająca na usunięcie szkód bez względu na ich przyczynę. Niestety może się zdarzyć, że niektóre towarzystwa ubezpieczeniowe odmówią Ci sprzedaży AC z uwagi na zbyt wysokie ryzyko związane z jazdą po torze. Z tego samego powodu firmy, które zaproponują Ci autocasco, narzucą bardzo dużą składkę – trzeba się po prostu na to przygotować.

Z uwagi na bardzo wysoką składkę AC dla auta rajdowego warto dokładnie przemyśleć jego zakup. Doświadczenie kierowców jeżdżących po torze pokazuje, że autocasco jest opłacalne wyłącznie dla drogich samochodów. Jeżeli Twoje auto rajdowe kosztuje kilkanaście tysięcy złotych albo jeszcze mniej, AC jest bezcelowe – może się bowiem zdarzyć tak, że składka dorówna wartości pojazdu.

Co więcej, nawet jeśli ubezpieczysz znacznie droższy samochód, który kosztuje ponad 100 000 zł, wysokość wkładu własnego przy szkodzie i z powodu podwyżek z tytułu wypłacenia odszkodowania sprawi, że opłacalne będzie finansowanie z ubezpieczenia wyłącznie najbardziej kosztownych napraw.

Ubezpieczenie NNW równie istotne

Jeśli jeździsz po torze, z pewnością przed finansowymi konsekwencjami wypadków i kolizji chcesz zabezpieczyć nie tylko samochód, ale również siebie. Dlatego poza autocasco zaopatrz się także w polisę NNW – od następstw nieszczęśliwych wypadków. Dzięki temu w razie poważnych obrażeń po kolizji na torze towarzystwo ubezpieczeniowe wypłaci Ci odszkodowanie z tytułu kosztów leczenia, rehabilitacji czy zakupu sprzętu medycznego. Polisy NNW znajdziesz i porównasz na stronie kalkulator-oc-ac.auto.pl.

Poza standardowymi produktami ubezpieczeniowymi w postaci autocasco i NNW warto zainteresować się także polisami specjalnymi przeznaczonymi ściśle dla kierowców rajdowych. To oferty szyte na miarę, które mogą okazać się znacznie korzystniejsze niż standardowe ubezpieczenia dostępne również dla standardowych samochodów cywilnych.

Zdj. główne: michael weir/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*