Pozycjonowanie Prestashop oraz sklepów opartych na innych silnikach jest bardzo trudnym i wymagającym procesem, lecz możliwość podjęcia współpracy z najlepszymi agencjami interaktywnymi sprawia, że sam właściciel witryny nie musi dysponować odpowiednio dużą wiedzą.
Ciekawym zagadnieniem jest pozycjonowanie lokalne, które stanowi kolejny wariant pozycjonowania i jest przeznaczone do zwiększenia widoczności sklepu stacjonarnego lub punktu usługowego w internecie. Proces ten niewiele się różni od standardowego pozycjonowania, jednak nieco zwiększa się zakres prac i ich rodzaj.
Pozycjonowanie lokalne służy do budowania popularności sklepu stacjonarnego bądź punktu usługowego w wynikach wyszukiwania Google poprzez optymalizację strony internetowej i wizytówki do fraz kluczowych zawierających także region, miasto bądź województwo. Dotyczy to słów kluczowych takich jak:
W local SEO chodzi o to, aby dana witryna pojawiła się wyłącznie w wynikach wyszukiwania zawierających między innymi lokalizację danego sklepu lub punktu usługowego. Dlatego też pozycjonerzy po przeprowadzeniu wstępnego audytu przygotowują frazy kluczowe w oparciu o miejsce prowadzenia działalności.
To niezwykle istotna kwestia, na którą należy zwrócić szczególną uwagę. Warto także wiedzieć, że obszar poszukiwań internauty można określić także na podstawie geolokalizacji, dzięki czemu nie musi on wpisywać nazwy swojego miasta podczas poszukiwania.
Niezbędne okaże się także założenie wizytówki w Google Moja Firma. To rozwiązanie sprawia, że wybrany punkt będzie znajdował się także na mapie Google, a także wyświetli się jako jeden z pierwszych po wpisaniu wybranych fraz kluczowych przez internautę.
Wraz z nimi wyświetli się także ocena naszego punktu, a także szczegółowe informacje na jego temat, np. godziny otwarcia, branża bądź zdjęcia. Warto także zadbać o zoptymalizowanie metatagów, które również powinny zawierać frazy kluczowe zgodne z tymi umieszczonymi na stronie. Wszystkie te etapy mają duży wpływ na local SEO.
Pozycjonowanie lokalne może zupełnie odmienić losy każdego sklepu stacjonarnego. Większość młodych i nieco starszych klientów poszukuje odpowiedniego sklepu lub punktu usługowego wyłącznie w sieci, dlatego sklepy bez wizytówek w Google oraz własnej strony są skazane na znacznie mniejszą popularność i mniejsze możliwości generowania dochodu.
Również koszty pozycjonowania w stosunku do efektów nie są zbyt wygórowane, dlatego zdecydowanie zachęcamy do skorzystania z tej możliwości także w przypadku branży, która uchodzi za szczególnie niszową.
Zdj. główne: Melanie Deziel/unsplash.com
Czy ma to sens? Pewnie, że ma sens, dzięki takim działaniom podnosimy sobie pozycje strony a to za sprawą pozycjonowania sklepu który prowadzimy. Frazy kluczowe potrafią zdziałać cuda a przy pozycjonowaniu lokalnym mamy jeszcze większą szanse na zdobycie nowych klientów z obszarów w których działamy.
Dobrze, że wspomniano o obecności usługi Google Moja Firma – z perspektywy przeciętnego internauty, sprawia wrażenie przyjemnej dla oka wizytówki, przejrzysta i informatywna. Patrzą na nią z perspektywy pozycjonera, jest to doskonałe narzędzie pozwalające na skuteczne pozycjonowanie sklepów, zwłaszcza w lokalnym środowisku. Czy ma to więc sens? Pytanie retoryczne, oczywiście, że tak i powinniśmy traktować ten proces priorytetowo.