Jak pomóc skutecznemu pozycjonowaniu w branży fitness?

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Jeśli pracujesz w branży fitness i chcesz zyskać nowych klientów, a także zwiększyć swoje przychody, musisz pamiętać o SEO. Co zrobić, aby strona zajmowała wyższą pozycję w wyszukiwarce Google? Jakie są istotne czynniki wpływające na pozycjonowanie? Poznaj najważniejsze informacje, dzięki którym poprawisz swoje wyniki.

SEO – z czym to się je?

Pozycjonowanie stron internetowych, inaczej zwane SEO (od angielskiego Search Engine Optimization), to proces polegający na poprawie widoczności witryny w wyszukiwarce Google. Chodzi o to, by po wpisaniu konkretnego słowa kluczowego, strona pojawiała się jak najwyżej w propozycjach – dzięki temu jest większa szansa, że klient na nią wejdzie, a co za tym idzie, zakupi produkt czy skorzysta z oferowanych usług.

Proces ten składa się z wielu różnych czynników, które wymagają stałego monitorowania i udoskonalania przez właściciela witryny. Obecnie jest to temat na tyle ważny, że nie można go bagatelizować – bez SEO nie uda się pozyskać oczekiwanego ruchu na stronie. Oto kilka wskazówek, które pomogą w skutecznym pozycjonowaniu sklepów i usług z branży fitness.

Zacznij od audytu 

Bez znaczenia, czy swój sklep prowadzisz z wykorzystaniem licencji SaaS (np. na Prestashop, Shoper, Shoplo oraz Idosell), czy też za pomocą usługi Open Source, przygodę z pozycjonowaniem powinieneś zacząć od przeprowadzenia audytu. Możesz zlecić go na różnym etapie działalności – tuż przed startem, w okolicy wprowadzania większych zmian lub… tak po prostu. 

Pozyskane dane dotyczące słów kluczowych, linkowania, treści, grafiki, kodu i innych aspektów, pozwolą Ci sprawdzić, nad jakimi rzeczami musisz popracować. Taka analiza pomoże również zbudować strategię na przyszłość. 

Słowa kluczowe (keywords) 

Podstawowym elementem SEO są słowa kluczowe, czyli konkretne wyrazy i wyrażenia, po wpisaniu których użytkownik otrzyma w odpowiedzi wyniki dopasowane do swojej intencji. W przypadku sklepów sprawa jest łatwiejsza. Jeśli sprzedajesz akcesoria fitness (maty, ubrania, hantle itp.), wykorzystaj specjalnie zaprojektowane narzędzia do badania słów kluczowych, które pokażą Ci, na jakie frazy warto się pozycjonować, co aktualnie trenduje i jakie poprawki są niezbędne. W tym celu możesz użyć Google Keyword Planner, Senuto, Semrush czy Ahrefs.

W przypadku usług – siłowni, trenerów personalnych, zajęć fitness – lepiej postawić na pozycjonowanie lokalne, czyli w obrębie danego miasta lub regionu. Trzeba więc stworzyć podstrony dla konkretnych lokalizacji i używać powiązanych z nimi słów kluczowych. Pomoże w tym również założenie wizytówki w Google Moja Firma. To ważne, ponieważ współczynnik odrzuceń będzie mniejszy, jeśli użytkownik trafi bezpośrednio na stronę usługi w okolicy miejsca zamieszkania.

Content 

Umieszczenie w obrębie witryny tekstu, który pomoże w jej wypozycjonowaniu, nie opiera się jedynie na zaimplementowaniu konkretnych słów kluczowych. Obecnie Google stawia na jakość publikowanych treści oraz ich zgodność z intencją użytkownika. Powinieneś więc pisać tak, by ludzie faktycznie chcieli Cię czytać, nawet jeżeli tekst jest tylko opisem kategorii w sklepie. 

Przede wszystkim pamiętaj, że nie musisz tworzyć jedynie treści sprzedażowych – w pozycjonowaniu świetnie pomagają artykuły na blogu z odpowiednimi słowami kluczowymi i linkowaniem, nawet jeśli nie są bezpośrednio związane z produktem czy usługą. 

  • Używaj powiązanych fraz w nagłówkach H1, H2, H3;
  • W miarę możliwości umieszczaj realne zdjęcia (nie ze stocka) i dodawaj do nich atrybut ALT;
  • Twórz teksty na podstawie fraz, które użytkownicy wpisują w Google;
  • Jak najszybciej zacznij budować zaplecze linkowe.

Social media 

O tym, że prowadzenie profili w social mediach jest niezwykle ważne dla budowania marki, wiedzą już raczej wszyscy. Obecnie jednak równie wartościowymi działaniami są współprace z influencerami, którzy prezentują swoim odbiorcom konkretne produkty, ale nie martw się. Jeżeli nie masz na to funduszy, możesz:

  • Wyszukiwać oznaczenia swojej firmy na zdjęciach klientów,
  • Tworzyć filmy na Youtube, 
  • Pisać wartościowe posty na Instagramie oraz używać innych platform, np. Pinterest,
  • Budować bazę klientów i społeczność za pomocą prowadzenia webinarów.

Obecnie branża fitness jest niezwykle popularna w social mediach, dlatego dobrze jest pamiętać o tym aspekcie pozycjonowania. 

Sezonowość 

Ostatni już element to sezonowość, która w sporcie odgrywa ogromną rolę. Oczywiście działania związane z pozycjonowaniem należy wykonywać przez cały rok, ale istnieją momenty, kiedy popyt na dane usługi się zwiększa (styczeń – siłownie, lato – pływanie, zima – narciastwo), dlatego monitoruj trendy i sprawdzaj, czego ludzie szukają. Użyj w tym celu np. Google Trends.

Podsumowując, skutecznemu pozycjonowaniu w branży fitness możesz pomóc zarówno samodzielnie, jak i wykorzystując firmy, które zajmują się audytem czy tworzeniem strategii SEO. Pamiętaj jednak, że im szybciej przystąpisz do działania, tym lepiej dla Ciebie.

Fot. główna: Priscilla Du Preez/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Jakub 24.01.2022

    Social media są świetnym sposobem na rozbudowanie rozpoznawalności swojej marki w internecie, w branży fitness jest to bardzo udany sposób na reklamę, każdy teraz ćwiczy a dzięki pomocy influenserów, lub współpracy barterowej można zyskać na prawdę dobre zasięgi. Pozycjonowanie sklepów internetowych jest również świetnym pomysłem jeśli chcesz aby twoja firma np. siłownia w mieście wskoczyła na wysoką pozycje w wyszukiwaniach google.

  • Wiktor 24.02.2022

    Nie wiem jaką wartość kaloryczną ma SEO, wiem jednak, że na pewno nie jest jadalne 😂. Jeżeli, mamy naprawdę duże doświadczenie i możemy określić się mianem niezawodnego trenera personalnego, klientów w branży fitness nie zabraknie. Warto skorzystać z opinii agencji interaktywnej, sam podjąłem decyzję o współpracy z jedną z dostępnych na rynku i obecnie moja strona wzbogacona została o pozycjonowanie shoper, które naprawdę „robi robotę” 💪🏻. Jeżeli rozmawiamy o poważnym biznesie, warto uzyskać solidne wsparcie, można jednak próbować samemu – social media to bardzo dobry traf, bowiem dają ogromne możliwości kreowania wizerunku, osobiście polecę jednak audyt, ponieważ niejednokrotnie można było usłyszeć o niepowodzeniach serwisów, które próbowały działać na własną rękę.