Remarketing pozwala dotrzeć do odbiorców, którzy już odwiedzili witrynę, co sprawia, że jest to świetny sposób, aby gościa przekształcić w klienta. Podobny efekt przynosi reklama kontekstowa, co więc powinniśmy wybrać?
Często powtarzane błędy diametralnie osłabiają skuteczność remarketingu, w rezultacie tracimy czas i pieniądze. Oto kilka z nich:
Zaletą remarketingu jest to, że pozwala on kierować ofertę do osób, które już wyraziły zainteresowanie Twoją firmą poprzez odwiedzenie Twojej strony. Ale co w przypadku, gdy obserwujemy mnogość odmiennych zainteresowań?
Segmentowanie odbiorców na podstawie zmiennych, pomoże Ci uzyskać lepsze wyniki z reklam i upewnić się, że są one widziane przez osoby, które najprawdopodobniej przekształcą się w klientów.
Stworzenie jednolitej kampanii skierowanej do wszystkich, którzy odwiedzają Twoją witrynę, jest tanie i atrakcyjne, jednak takie podejście nie będzie skuteczne, ponieważ nie uwzględnia różnic między nowymi i powracającymi gośćmi lub tym, jak zachowują się po ponownym odwiedzeniu.
Nowi odwiedzający mogą szukać informacji lub śledzić strony konkurencji, powracający mogą być gotowi do zakupu. Remarketing może być potężnym narzędziem do angażowania klientów i napędzania sprzedaży, jednak musi być realizowany z dbałością o szczegóły i segmentację odbiorców.
Jeśli nie popełnisz opisywanych powyżej błędów, możesz być pewien, że będzie to rentowna strategia. Remarketing taki, jaki oferują specjaliści, np. Ci z agencji ADSright – https://adsright.pl/remarketing/, ma za zadanie zwiększenie świadomości o marce oraz konwersję i nie tylko!
Reklama kontekstowa, czyli kontekstowy marketing, to forma marketingu cyfrowego, która wykorzystuje słowa kluczowe, frazy i hasła wyszukiwania, aby dostarczyć użytkownikom odpowiednie reklamy. Nie jest to nowa koncepcja – opracowana przez Google, wykorzystywana jest przez marketerów od lat.
Jej cel jest bliźniaczy przyrównując ją do strategii remarketingowej, jednakże jej działanie jest prostsze i nie wiąże się z przygotowywaniem równie skomplikowanej strategii. Możemy przez to wnioskować, że jej efektywność będzie dużo mniejsza, jednak to nieprawda. Ukierunkowana reklama skupia się na spersonalizowanych preferencjach konkretnego odbiorcy, strategia remarketingu działa na szersze grono odbiorców.
Ten rodzaj reklamy ukierunkowanej może być bardzo skuteczny, ponieważ jest spersonalizowany dla każdego konsumenta, co oznacza, że reklama kontekstowa przynosi większe prawdopodobieństwo, kliknięcia reklamy przez internautę, niż gdyby był to przeciętny, niespersonalizowany bander reklamowy w biuletynie e-mail lub na stronie internetowej.
Zdjęcie główne: Merakist/unsplash.com