Strona główna > REKLAMA > Jak wzmocnić efekty ćwiczeń?

Jak wzmocnić efekty ćwiczeń?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Lato jest okresem, w którym wiele osób traci motywację do ćwiczeń i zaniedbuje swoją treningową rutynę. Regres jest z kolei jeszcze bardziej demotywujący niż upały i jedzenie na mieście. Powrót do ćwiczeń nie jest taki łatwy, zwłaszcza, kiedy przez duży spadek formy przez kilka miesięcy musisz pracować na coś, co było już w zasięgu Twojej ręki. Dzięki odpowiedniej diecie i dobrze zaplanowanym treningom możesz jednak wzmocnić efekty ćwiczeń, przez co szybciej je zauważysz i w mig odzyskasz chęci do powrotu na siłownię. Podpowiadamy, jak to zrobić.   

Kreatyna – booster tkanki mięśniowej  

Głównym aminokwasem, z którego składają się mięśnie jest kreatyna (nie mylić z keratyną – budulcem skóry, włosów i paznokci). Białko przyjmowane wyłącznie z diety jest w stanie przekształcić się w taki sposób, aby skutecznie tworzyć masę mięśniową, ale jeśli zależy Ci na tym, żeby jak najszybciej nadrobić swój regres i zauważyć efekty wcześniej, zacznij suplementować właśnie kreatynę. Ten dodatek dietetyczny sprawi, że efekty swojej pracy na siłowni zauważysz nawet o kilka tygodni szybciej, niż bez tego suplementu. Nie oznacza to jednak, że kreatyna wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej, więc nadal musisz pilnować deficytu kalorycznego i treningów cardio, by mięśnie nie budowały się pod warstwą tłuszczu, a były widoczne.   

Wspomaganie spalania tkanki tłuszczowej  

Częste grillowanie z przyjaciółmi, popijanie piwa i spędzanie czasu na leżaku lub kocu na plaży, sprzyja bardziej intensywnemu odkładaniu się tkanki tłuszczowej na ciele. Niestety organizm działa w taki sposób, że chce magazynować tłuszcz i wystarczy chwila nieuwagi, by mięśnie wypracowane na siłowni zaczęły zanikać pod warstwą miękkiego “brzuszka”. Niezbędne do ponownego odsłonięcia i wyrzeźbienia mięśni brzucha jest pozbycie się z tego obszaru tkanki tłuszczowej. Za spalanie kalorii w organizmie podczas codziennych czynności, a nawet podczas snu, odpowiedzialny jest metabolizm. Jeśli odpowiednio wesprzesz jego działanie suplementami, Twój organizm zacznie spalać więcej kalorii, a dzięki temu szybciej schudniesz. 

Spalacze tłuszczu często zawierają takie składniki, jak kapsaicyna, zielona herbata czy imbir. Te składniki pomagają w przyspieszeniu przemiany materii, dlatego oprócz przyjmowania suplementów warto także wprowadzić je do swojej codziennej diety. Inne boostery metabolizmu to: kawa, napary z mniszka lekarskiego i pokrzywy, jabłka, siemię lniane i awokado.   

Dieta i deficyt kaloryczny  

Żeby na nowo zacząć zauważać w lustrze różnicę w swoim wyglądzie, konieczne jest wprowadzenie deficytu kalorycznego. Polega to na zmniejszeniu dziennej dawki przyswajanych kalorii do porcji mniejszej o 200 do 500 kcal od domyślnego zapotrzebowania organizmu. Taka niewielka różnica nie wpłynie bardzo znacząco na funkcjonowanie organizmu, ale pozwoli zrzucić zbędne kilogramy. 

Oprócz deficytu, który wpłynie na Twoją wagę, warto też wprowadzić wspomaganie organizmu w budowaniu mięśni. Odżywka BCAA to kompleks białek i niezbędnych aminokwasów, które są głównym budulcem tkanki mięśniowej i pomagają ją rozbudowywać. To podobny do odżywek białkowych dodatek dietetyczny, który pozwala na osiąganie lepszych wyników podczas treningów. Ten suplement pomaga w osiągnięciu wymarzonej sylwetki i uzupełnia dzienne zapotrzebowanie organizmu na białko.  

Zdjęcie główne: pexels.com/Pavel Danilyuk

Mogą Ci się spodobać
Johann Walter Bantz/unsplash.com
Czy organizacje freak fight to sport, czy bardziej widowisko? Oceniamy!
Markus Spiske/unsplash.com
Top 10 najlepszych hal sportowo-widowiskowych w Polsce
Volker Meyer/unsplash.com
Mikaela Shiffrin w pogoni za legendami – poczet najwybitniejszych wirtuozów narciarstwa alpejskiego
Rewolucja w świecie sportu – MKOL wyrzuci Rosjan!

Zostaw komentarz